lørdag 27. august 2011

Heklekrok og strikkepinner:)

I den senere tid har det blitt en del hekling på kveldene, disse kurvene er fine både til pynt og oppbevaring:




Min gode vennine fikk en nydelig liten gutt for ett par uker siden, jeg startet med en gang hekling av et lite vognteppe, her er bildet av tepper ( vel og merke ikke dampet enda):


Dette var veldig enkelt og hekle. Mamma og Pappa til gutten var veldig fornøyd med gaven:)

Nå er høsten på full fart inn her i nord, det er kanskje på tide og hente frem litt tykkere klær. Må vise bilde av en tunika jeg stikket meg i vår. Denne er stikket i Viking baldere garn, ett nydelig garn som jeg liker og stikke med. Tenker denne blir varm og god til vinteren:)



Nå er jeg i gang med lester til vintern, pode har fått ett par nye lester til barnehagen:


Så har jeg selvfølgelig klart og stikka/hekla på meg betennelse i håndleddet og må vente ett par uker før jeg kan begynne igjen.... Sure greier, men jeg er ikke rådløs... Tok frem symaskine og nå syr jeg luer:)) Får se, kanskje det blir noen julegaver av det også.

På tide og komme seg ut en tur, har et stort område med bringebærbusker som er full av røde søte bringerbær klar til og høste.

Håper alle får en riktig fin helg:)



4 kommentarer:

  1. Le le... jeg skrev for et par uker siden ut en oppskrift på skile kurver. Skal prøve meg på dem nå, for nå er jeg ferdig med mariuskofta til Ida :-) Kurvene er jo veldig populære.

    Lekker tunika !

    Klæm

    SvarSlett
  2. Kurvan det får du til, enkel og grei og hekle:) Jeg ble veldig fornøyd med tunikaen selv og den passet perfekt. Gleder meg til og bruke den på kalde dager:)

    SvarSlett
  3. Har du sett, jaggu har du laga deg blogg! Tusen takk for kommentarene inne hos meg:)

    Du e jo superflink med pinnene må jeg si. Selv har jeg nesten lagt de på hylla, det går mest i søm:)

    SvarSlett
  4. Takk for det Tonje:)JA tenkte æ måtte prøve mæ i bloggverden, men du verden æ har mye og lære dær:))) Har jo stikka i når år nu så litt har det blitt etterhvert.. Fikk mæ symaskin fot noen år sia, men det har blitt mest gardiner og duker av det.. Nå har æ jo fått til og sy luer, så kanskje det blirutvidet til litt andre ting etterhvert:)

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett