torsdag 9. februar 2012

Nytt prosjekt igjen...

For noen dager siden fikk jeg en ny ide igjen, selvfølgelig når jeg absolutt ikke har tid til å begynne på noe nytt.... Jeg vil prøve og lage lugger. Da jeg var liten hadde jeg masse lugger som min mormor hadde laget og hun har en gang for lenge siden vist meg hvordan man lager lugger, men det er selvfølgelig gått i glemmeboken. Jeg viste jo at hun hadde utstyr (skolest) for og lage det, så tidligere i uka heiv jeg meg i bilen og dro på "skattejakt" på gården etter mormor og morfar. Å joda under taket oppe på låven der hang di gamle skolestene (lykke). Gammel og slitt, men fult brukbare:


Oppskriften på hvordan jeg skal få dette til er selfølgelig gått i glemmeboka, men da kom jeg over denne flotte boka, laget av Birgith Knutsen:

Flott bok, med oppskrift både i bilder og godt beskrevet. Dette skal gå fint.
For og gjøre det litt enkelt, begynner jeg med ett par barnelugger. Jeg har strikket ferdig lestene, så nå er det bare resten igjen. Skolest til barnelugger fant jeg ikke på låven, men fant en nettside å fikk bestilt disse:



Var innom min gamle onkel på 89 år i dag, stolt som jeg er av mitt lugge prosjek fortalte jeg han om det og før jeg viste ordet av det sa han, "men der er jo ett morsomt arbeid" og fortalte hva jeg skulle gjøre for å få luggene ekstra gode og varme. Jeg lo godt og tenkte: han har hjulpet min bestemor med mange lugger:)

Skal legge ut bilder av luggene når di er ferdige. Som sagt tidligerer, upassende tid og få en slik ide, når vi skal flytte i nytt hus om 6 dager og absolutt burde pakket nå:)

Ha en fin kveld:)

2 kommentarer:

  1. Lykke Eva!!!!
    Den var du heldig med :-)
    Har vært en plan i mange år å lege lugger, men ennå er det ikke blitt.
    Men ... en dag.... :-)

    Gleder meg til å se resultatet.

    Klem til dere alle !

    SvarSlett
  2. Har fått strikka ferdig lestan, men nå måtte jeg legge det bort en stund, må prioritere og få pakket ned alt her og gjøre klar til flytting:)

    Ha en fin hælg:)

    SvarSlett